نام برند: پارامتري كه نبايد آن را دست كم بگيريد!

۷۱۳ بازديد

نام برند: پارامتری که نباید آن را دست کم بگیرید!

 

در دنیای تجارت، وقتی که شما می خواهید برای خودتان یک تجارت جدیدی را ایجاد کنید کارهای زیادی است که باید انجام دهید. وقتی که شما در دنیای تجارت نقش یک کارآفرین را ایفا می کنید و خودتان را یک کارآفرین می نامید؛ باید کارهایی را که یک کارآفرین انجام می دهد انجام دهید. ممکن است این کارها برای شما مشکل باشد و یا ممکن است شما فکر کنید که نمی توانید از پس این کارها بربیایید ولی حقیقت این است که شما باید به عنوان یک کارآفرین کارتان را انجام دهید چون در غیر این صورت شکست می خورید.

ضرورت انتخاب نام مناسب برای برند

یکی از مهم ترین پارامترهایی که بر روی هویت برند تاثیر می گذارد نامی است که شما برای برند و تجارتتان انتخاب می کنید. در صورتی که شما این نام را به خوبی انتخاب کنید می توانید انتظار داشته باشید که شرکتتان دارای معروفیت زیادی شود اما در صورتی که نام برند را خوب انتخاب نکنید نمی توانید چنین انتظاری داشته باشید! حتی در صورتی که شرکت شما شرکتی باشد که فرآورده های خوب و مناسبی را تولید می کند و دارای اعتبار زیادی هم باشد اما در صورتی که نام برند مناسبی را برای خودتان انتخاب نکنید نمی توانید انتظار داشته باشید که مشتریان جلب این شرکت شوند. به این دلیل که نام برند یکی از اولین پارامترهایی است که مشتریان با آن روبرو می شوند بنابراین شما باید خیلی دقت کنید که تصویری که برای اولین بار در ذهن مشتریان نقش می بندد بوسیله همین نام برند ایجاد می شود نباید تصویر بدی باشد و باید آنها احساس خوبی را در همان ابتدا نسبت به نام برند داشته باشند.

انتخاب کردن نام برند یکی از مهم ترین و کلیدی ترین کارهایی است که شما به عنوان یک کارآفرین باید انجام دهید.ممکن است اولین چیزی که به ذهنتان برسد این باشد که:

"انتخاب نام برند که کاری ندارد! من به راحتی می توانم این کار را انجام دهم!"

اما باید بدانید که حقیقت امر چیز دیگری است.

انتخاب نام برند به این راحتی هم هم نیست!

حقیقت این است که انتخاب نام برند به آن راحتی ها هم که شما فکر می کردید نمی باشد! در گذشته این تفکر وجود داشته است که انتخاب کردن نام می تواند تاثیر زیادی را بر روی اشیا و یا مفاهیم داشته باشد. این تفکر کاملا درست است. حتی در رابطه با انسان ها هم این تصور درست می باشد و یکی از مواردی که بر روی دیدگاه دیگران نسبت به همدیگر تاثیر دارد همین نام آنها می باشد.

در زمینه تجاری هم این موضوع کاملا صادق می باشد و تجارت ها و برندهایی که دارای نام های مناسبی هستند نسبت به تجارت ها و برندهایی که نام های مناسبی ندارند موفق تر عمل می کنند.

بنابراین اینکه برای یک برند نامی انتخاب کنید یکی از مهم ترین و باارزش ترین کارهایی است که می توانید برای این برند انجام دهید. در حقیقت این کار یکی از اقدامات کلیدی برای کل استراتژی بازاریابی شما می باشد. شما باید نامی برای برند خودتان انتخاب کنید که نشان دهنده هویت برندتان باشد. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که نامی که شما برای این برند و تجارت انتخاب می کنید باید نامی قانونی باشد در غیر این صورت ممکن است منجر به این شود که دیگران از برند شما شکایت کنند!!! بنابراین شما باید به هنگام انتخاب کردن نام قانون را هم درنظر داشته باشید ولی با توجه کردن به قانون می توان گفت که تقریبا هر نامی که شما برای برندتان انتخاب کنید نامی مجاز می باشد.

چگونه نام برند را انتخاب کنم؟

خوشبختانه برای انتخاب کردن یک نام مناسب برای برندتان، نیازی نیست که خودتان بدون کمک این کار را انجام دهید! برای اینکه برای برندتان نامی انتخاب کنید می توانید از منابع مختلفی استفاده کنید که یکی از بهترین این منابع اینترنت می باشد.

هنگامی که شما برای اینکه نام برندتان را انتخاب کنید از اینترنت کمک می گیرید؛ می توانید یک مشاوری داشته باشید که به صورت رایگان به شما کمک کند تا برای برند و شرکتتان نامی انتخاب کنید. اینترنت می تواند یکی از بهترین مواردی باشد که به شما کمک کند که برای برندتان نام انتخاب کنید. اینترنت بسته به طبیعت تجارت شما و همچنین بسته به پیش فرض هایی که در تجارت شما وجود دارد نام هایی را به شما پیشنهاد می کند که شما می توانید از میان این نام ها نامی را که برای تجارتتان از همه مناسبت تر است انتخاب کنید. اینترنت همچنین به شما کمک می کند که این بار "فکر کردن" از مغز شما برداشته شود. مخصوصا این موضوع در استارت آپ ها و تجارت هایی که تازه می خواهند کارشان را شروع کنند اهمیت ویژه ای دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.