عید کجا بریم؟

۸۳۳ بازديد




تعطیلات عید نوروز، فرصت بسیار مناسبی برای سفر است. به طور کلی اگر به هر دلیلی تصیمیم به انجام یک سفر داخلی یا خارجی را دارید، در نظر گرفتن موارد زیادی، می تواند در کیفیت، زمان، هزینه و بسیاری موارد دیگر سفر شما تاثیر مستقیم داشته باشد. برای مثال، انتخاب شیوه سفر به شکل زمینی یا هوایی، یا اینکه انفرادی یا به همراه شخص دیگری سفر کنید، و حتی مسافت مبدا تا مقصد، بر کیفیت سفر شما تاثیر مستقیم دارد. اینکه انتخاب کنید به طور شخصی بلیط تهیه کنید یا از آژانس های مسافرتی بلیط تهیه کنید، از موارد مهم یک سفر خوب است؛ بعضی از آژانس های مسافرتی، در کنار فروش بلیط، خدمات تور هم به شما ارائه می دهند که در این خدمات، بلیط رفت و برگشت، محل و زمان اقامت شما و حتی مکان های تفریحی از قبل تایین شده و این موضوع باعث بهتر شدن نظم و روند سفر شما می شود.


دیدن بندر زیبای چابهار


بندر چابهار، یکی از شهر های مهم از نظر سیاسی و تجاری است. این شهر دارای آب و هوای خاصی است؛ به طوری که به عنوان گرم ترین بندر در فسل زمستان و سرد ترین در فسل تابستان شناخته می شود. از سوی دیگر بنا های تاریخی و طبیعی این شهر، از جاذبه های اصلی گردشگری چابهار به حساب می آیند.



یزد


یکی دیگر از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در عید یزد است. یزد، عروس شهرهای ایران و اولین شهر خشتی جهان است. شهر دوچرخه سواران و کوچه پس کوچه‌های سقف دار . در یزد لازم نیست کار خاصی کنید، راه رفتن در همان کوچه پس کوچه‌ها و سر زدن به جاهای دیدنی یزد می‌تواند حالتان را از این رو به آن رو کند. بلندترین بادگیر دنیا در باغ دولت آباد یزد قرارگفته و راه رفتن در مجموعه امیرچخماق و بازید از خانه لاری‌ها و کلاهدوزها از جمله جاذبه‌های سفر است. 


خوزستان


اگر دیدن جاهای تاریخی را دوست دارید یا نه از دیدن طبیعت سرسبز لذت می‌برید از ما می‌شنوید باید در عید سری به خوزستان بزنید. خوزستان تنها در نخل‌ها و کارونش خلاصه نمی‌شود. ایذه، دزفول، اهواز و سردشت هرکدام حال و هوای خاص خود را دارند، اما یکی از قشنگ‌ترین مناطق خوزستان روستای پامنار است که در ۴۲ کیلومتری دزفول واقع شده. این روستا به دلیل همجواری با دریاچه دز، درخت‌های سدر، چشمه‌ها و دره‌هایی سرسبز، روستایی همه چی تمام است. از دیگر جاذبه‌های خوزستان دهکده تفریحی-توریستی زراس است که در شمال دریاچه کارون ۳ و در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب شهر دهدز قرار دارد.


ترکیه


ترکیه، کشور همسایه ایران است که سفر کردن به آنجا، هزینه زیاد و شرایط سختی ندارد؛ شهر استانبول از نظر بناهای تاریخی و غذا های محلی و از سوی دیگر شهر ساحلی آنتالیا از نظر تفریح های آبی و توریستی، شرایط بسیار خوبی دارند. ترکیه یکی از بهترین گزینه ها برای سفر های خارجی در نوروز است.


یک توصیه دوستانه خدمتتون بگم !

یکی از نکته های مهم قبل از انجام سفر، برنامه‌ریزی دقیق است.

در برنامه‌ریزی سفر، مسافت، مسیر دقیق، مدت زمان سفر، شرایط آب و هوایی، هتل، ارزیابی بودجه و توقفگاه ها را بررسی کنید. قبل از ترک منزل، وسایل مورد نیاز سفر را بررسی کنید تا تمامی موارد مورد نیاز و ضروری را به همراه داشته باشید. برای بررسی دقیق تر وسایل مورد نیاز، لیستی از آن ها تهیه کنید و موارد را یک به یک بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتد. برنامه ریزی دقیق، یکی از مهم ترین المان ها برای انجام یک سفر موفق به حساب می آید.

 



 

سلام
خيلي عالي بود اين مطلب من خيلي حال کردم باهاش

نکته هايي که گفته بوديد عالي بودن

پاسخ مدير:
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸, ۱۰:۲۴

خواهش میکنم امیدوارم  لذت برده باشیدkiss

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.