آتش سوزی در جنگل های استرالیا و صنعت توریسم!

۸۱۹ بازديد





آتش سوزی در استرالیا بخش عظیمی از اقتصاد این کشور که از راه صنعت "توریسم" تامین می شد، را نابود کرده است!

پارک ملی "رودخانه برفی" در استرالیا در آتش سوخته است. بسیاری از نواحی روستایی اطراف این منطقه  از مناطق با جاذبه های توریستی بسیار زیاد کشور استرالیا بوده اند.


در  ارتفاعاتی که در بالای این بزرگراه قرار دارند؛ که اخیرا تنها افراد محلی، پلیس و افرادی که برای کمک رسانی آمده اند در آن جا تردد می کنند، درختانی با ارتفاعی تقریبا برابر با 130 فوت وجود دارند که به صورت نقطه نقطه، زیبایی خاصی به این منظره قبل از آتش سوزی داده بوند. اما بعد از این آتش سوزی، تنه های این درختان بلند قامت سوخته است و شاخه های آن ها عریان شده است و به رنگ قهوه ای و خاکستری درآمده است. به غیر از این ها، در این چشم انداز، دیگر هیچ چیز در افق دیده نمی شود!
ولی اگر جاده تنها را تا رسیدن به نزدیکی دریاچه دنبال کنید، یک روستای کوچک در کنار دریاچه می بینید که تقریبا 200 مایل پایین شهر ملبورن قرار دارد. در این روستا، می بینید که دیگر لطماتی که این آتش سوزی به جنگل های استرالیا زده است، ناپدید می شود.



 یک پرنده کوچک بر روی یکی از شاخه های این درختان سوخته در پارک ملی "رودخانه برفی" در استرالیا استراحت می کند.


این آتش سوزی، بدترین آتش سوزی بوده است که استرالیا در تاریخ خودش تجربه کرده است. یکی از مشکلاتی که این آتش سوزی برای اقتصاد استرالیا ایجاد کرده است، مشکل از بین رفتن بسیاری از جاذبه های توریستی می باشد.
به عقیده چارلی گریک، یکی از بومیان این منطقه، "رسانه ها این موضوع را خیلی بزرگ کرده اند، من فکر می کنم آن ها با این کارشان بسیاری از مردم را ترسانده اند. آن ها طوری وانمود کرده اند که آتش سوزی به گونه ای است که اگر کسی از نزدیک استرالیا هم رد شود، در آتش خواهد سوخت! به مردم می گویند به آن جا نروید چون اگر به آن جا بروید خواهید سوخت! و از این حرف ها. ولی داستان این گونه نیست. بنابراین دیگر هیچ توریستی جرات نمی کند به این جا بیاید! با این که بسیاری از شهرهای کوچک استرالیا در این آتش سوزی ها از بین رفته اند، ولی هنوز هم بسیاری از نواحی وجود دارند که آتش سوزی کوچکترین لطمه ای نتوانسته است به آن ها وارد کند. ولی تصویری که رسانه ها از اوضاع ایجاد کرده اند به گونه ای شده است که بسیاری از افرادی که ممکن بوده است به عنوان توریست به این کشور مسافرت کنند، دیگر از تصمیمشان صرف نظر کنند. به عنوان مثال، جمعیت افراد در کنار دریاچه مذکور، که در دوره های کریسمس تا زمان عید پاک، معمولا بین 4800 تا 30000 نفر بوده است، بعد از این آتش سوزی، به دلیل عدم بازدید توریستان، به شدت کاهش پیدا کرده است."


بر اساس تخمین هایی که دولت زده است، به دلیل آتش سوزی اخیر، کشور استرالیا بخش عمده ای از درآمد مربوط به صنعت توریستی را از دست می دهد. کشور استرالیا در گذشته از صنعت توریسم به میزان 152 میلیارد دلار در سال درآمد داشته است. دولت خمین زده است که امسال حدود 4.5 میلیارد دلار از درآمد توریستی این کشور کمتر خواهد شد و این موضوع تنها به دلیل آتش سوزی های اتفاق افتاده می باشد. توریست هایی از کشورهای چین، انگلستان و آمریکا، افرادی بودند که بیشترین سفرهای توریستی را به این نواحی می کردند.


توریسم برای بسیاری از شهرهای روستایی استرالیا مانند بوچان در ایالت ویکتوریا، لازم است.


اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا می گوید: " این آتش سوزی های استرالیا چنان ضربه بزرگی را به صنعت توریسم این کشور زده است که من نظیرش را در دنیا ندیده ام. پیام من به هر کسی که به فکر گذراندن تعطیلات _ چه درون مرزی و چه برون مرزی_ است این است که پارک های زیبا و سواحل ما برای توریست ها آماده هستند و نیازمند کمک شما می باشند"
بسیاری از افرادی که در این نواحی زندگی می کردند و از این راه کسب درآمد می کردند؛ شغلشان را از دست داده اند و فکر می کنند بهتر است یک کار دیگری انجام دهند. به عنوان مثال، ریکی گرش ، 24 ساله، که یک کمپانی ماهیگیری را در این نواحی اداره می کند، به دلیل تغییرات جدید پیش آمده، می گوید که بهتر است به فکر شغل دیگری باشد.

ریکی گرش، صاحب یک کمپانی ماهیگیری در این ناحیه، می گوید باید به فکر شغل دیگری باشم

او می گوید: "با این وضعیت به احتمال زیاد من بهتر است به فکر یک شغل تمام وقت در جای دیگری باشد تا بتوانم درآمد مورد نیازم را تامین کنم! این کار کاری است که من سه یا چهار سال گذشته در حال انجام دادنش بوده ام ولی اکنون دیگر نمی توانم این کار را انجام دهم!"


مهاجرت به استرالیا در سال های اخیر رشد بسیاری پیدا کرده است. این کشور شرایط بسیار خوبی را برای ادامه کار و سرمایه گذاری در اختیار مهاجران قرار داده است. از این رو هر ساله افراد زیادی برای استخدام یا سرمایه گذاری در این کشور به استرالیا مهاجرت می کنند. شما برای مهاجرت به استرالیا می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید.

از جمله متداول ترین روش های مهاجرت به کشور استرالیا می توان به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا ، مهاجرت از طریق کار ، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت از طریق ازدواج اشاره کرد. اما امروز در این مقاله می خواهیم در مورد مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری و کار در این کشور صحبت کنیم. همانطور که مستحضر هستید برای سفر به هر کشوری، حتی استرالیا شما باید روند اداری خاصی را طی نمایید. این قوانین برای مهاجرت به این کشور نیز صادق هستند. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد. پس همچنان با ما همراه باشید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.