مزیت های اکوتوریسم چیست؟

۷۱۰ بازديد


مزیت های اکوتوریسم چیست؟

به طور کلی همانطور که اشاره شد اکوتوریسم برای این است که به محیط زیست سود برسد. در این بخش قصد داریم تا مزیت هایی را که اکوتوریسم برای محیط زیست دارد به صورت کلی بررسی کنیم.

1) باعث ذخیره شدن آب می شود

یکی از مهم ترین بحران هایی که دنیای امروزه با آن روبرو است وجود کم آبی می باشد. این روزها بحران کم آبی بحرانی است که توجه همه جهانیان را به خودش جلب کرده است و در همه جای دنیا درباره آن حرف زده می شود. گفته می شود که هنگامی که می خواهید دستان خودتان را بشویید و یا هنگامی که می خواهید مسواک بزنید و یا هنگامی که می خواهید ماشینتان را بشویید و غیره، در تمام این مواقع بهتر است که آب را ببندید به این دلیل که در مصرف آب صرفه جویی شود. حتی گفته می شود که بهتر است که برای این که در مصرف آب صرفه جویی کنید به جای این که لباس هایتان را در ماشین لباس شویی بیندازید؛ اگر می توانید آنها را تک تک بشویید و غیره.
یکی از مزیت های مهمی که پیاده سازی طرح اکوتوریسم برای شما دارد این است که شما می توانید انتظار داشته باشید که حداقل در صنعت توریسم؛ در آب صرفه جویی شود.

2) صرفه جویی در انرژی


صرفه جویی در مصرف انرژی هم یکی دیگر از نکته هایی است که همانطور که می دانید در دنیا تبدیل به موضوع جدی شده است. این روزها تاکید فراوانی بر صرفه جویی کردن در مصرف انرژی می شود و شما امروزه همه جا "در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم" را به شکل های مختلف می شنوید. بنابراین صنعت اکوتوریسم می تواند به صرفه جویی کردن در مصرف انرژی کمک شایانی بکند و می تواند منجر شود که میزان زیادی از انرژی که در صنعت توریسم از دست می رود از این طریق صرفه جویی و ذخیره شود.

3) اکوتوریسم باعث می شود که اقتصاد افرادی که در نواحی زندگی می کنند که گردشگری ها در این نواحی انجام می شود؛ رونق بیشتری پیدا کند


همانطور که می دانید یکی از اصول اولیه و مهمی که باید در اکوتوریسم به آن توجه کرد؛ توجه کردن به وضعیت افراد بومی است که در نواحی زندگی می کنند که به سمت آن نواحی گردشگری انجام می شود. بنابراین یکی از روش هایی که می توان به این افراد کمک کرد این است که با آنها معامله شود و از آنها چیزهایی خریداری شود و یا به آنها چیزهایی فروخته شود. همین موضوع می تواند منجر به این شود که در آن مکان ها رونق اقتصادی افزایش زیادی پیدا کند بنابراین به این شیوه است که پیاده سازی کردن اکوتوریسم می تواند به افراد مختلفی که بومی آن مناطق هستند کمک کند تا اقتصاد خودشان را رونق دهند و به این شیوه آنها خواهند توانست وضعیت مالی بهتری داشته باشند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.