پاریس، عروس شهر های جهان !

۸۰۶ بازديد





اگر به لیست سفر بسیاری از گردشگران نگاهی بی اندازید میبینید که فرانسه یکی از مکان‌هایی است که حتما در لیست این افراد وجود دارد و یک دلیل مشخص برای این موضوع این است که کشور فرانسه خود به‌ تنهایی زیباترین مکان‌ های جهان را در خود جای‌ داده است.
البته کشورهای زیادی وجود دارند که در عنوان یاد شده می‌ توانند با جاهای دیدنی فرانسه رقابت کنند اما چشم‌ اندازهای بی‌ نظیر این کشور اروپای شرقی از ارتفاعات کوه‌ های آلپ گرفته تا دره سرسبز لویر و سواحل کوت دازور نشان می‌ دهند که نباید در این خصوص بحثی داشت و بنده هم سعی کردم با تمام علاقه ای که به فرانسه و بالاخص زبان شیرینشون دارم برای شما از زیبایی های این کشور براتون پستی آماده کنم. 




1-قلعه لا-لات

این قلعه در 120 کیلومتری مون-سن-میشل واقع شده است که در قرن چهاردهم ساخته شد و در قرن هجدهم توسط باستیون (نام یکی از استحکامات نظامی است) مستحکم شد.



2-غار شورانچ


یکی از معروف ترین مناظر ورکور در جنوب فرانسه است.70 هزار سال پیش مردم در این غار زندگی می کردند.اولین بار در سال 1875 این غار کشف شد و اکنون یکی از جاذبه های فرانسه محسوب می شود.





3-قلعه Sully-sur-Loire 

قلعه Sully-sur-Loire، به عنوان مکانی سلطنتی شناخته می‌شود 
 
سالیان بسیاری است که در فرانسه ساخته شده است و به عنوان مکانی سلطنتی شناخته می‌شود؛ با این حال چند سالی می‌شود که مردم عادی نیز می‌توانند در آن حضور پیدا کنند.

از جذابیت‌های این قلعه که در دره لویر واقع شده است، ساختمان‌ها و طراحی بی‌نظیر بخش‌های مختلف آن است.





4-دون دو پیلا Dune Pilat

با مشاهده تصویر پایین ممکن است تصور کنید که ما قصد داریم جایی در ربع‌الخالی Rub’ al-Khali و یا صحرای بزرگ آفریقا را به شما معرفی کنیم. مکانی که در آن تپه‌ های ماسه‌ای فراوانی به چشم می ‌خورند به ‌نوعی دریایی از شن و ماسه زیر آسمان آبی تشکیل ‌شده است. باید گفت که اینجا دون دو پیلا بوده و ناحیه‌ ای خارق‌ العاده در جنوب کشور فرانسه می ‌باشد. احتمالا حتی اکنون هم این موضوع را باور نکرده ‌اید، اما باید بدانید که کاملا حقیقت دارد. دون دو پیلا پر ارتفاع‌ ترین تپه‌ های شن و ماسه‌ ای در تمام اروپا را در خود جای ‌داده است. این مکان در حدود 60 کیلومتری بوردو Bourdeaux قرار دارد و جریان باد اقیانوس اطلس موجب جمع شدن 60 میلیون مترمکعب شن و ماسه و ایجاد توده‌ ای با ارتفاع 110 متر نسبت به سطح دریا در امتداد ساحل شده است. این جزیره در هرسال بیش از 1 میلیون نفر گردشگر را به سمت خود جذب می‌ کند. با صعود به بالای این تپه شنی چشم‌انداز وسیعی از خلیج آرکاشون Arcachon و لتست دو بوک La Teste-de-Buch در جنگل لاندس Landes خواهید داشت. لازم به ذکر است جنگل لاندس در حقیقت بزرگترین جنگل دریایی در اروپا به شمار می ‌آید و بازدید از آن تجربه‌ ای خاطره ‌انگیز در زندگی هر کسی خواهد بود.




5-پارک مار پوتاون


فضای بسیار سبز و رویایی در منطقه پواتو-شارانتا که مساحتی به وسعت بیش از 100 هزار زمین فوتبالی دارد و بدلیل قرار گرفتن در مسیر کانال های آبی ،جریان آب بسیار زیبایی در این پارک جاری است که گردشگران با قایق می توانند از مناظر لذت ببرند.



 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.