کشورهایی که بالاترین میزان رشد توریسم را در سال2020 - 2019 داشته اند!!

۸۰۴ بازديد



یکی از روش های موثری که یک کشور می تواند سرمایه های خودش را زیاد کند، استفاده از صنعت توریسم می باشد. صنعت توریسم یکی از شیوه های بسیار موثر برای افزایش سرمایه یک کشور است. با استفاده از صنعت توریسم و ایجاد جاذبه های توریستی، سالانه تعداد زیادی از افراد می توانند به عنوان گردشگر به این کشور سفر کنند و به این ترتیب این کشور می تواند میزان درآمد سالانه خودش را افزایش دهد.



 
به نظر می رسد که صنعت توریسم بین المللی در سال های اخیر رشد چشمگیری را داشته است و انگار هیچ چیزی نمی تواند مانع رشد آن شود. البته ممکن است مشکلاتی مانند ویروس کورونا و اتفاقاتی مانند آن چه که در استرالیا شاهد آن بودیم، اثراتی کوتاه مدت بر روی توریسم در برخی ازنواحی خاص در دنیا داشته باشد؛ ولی باید گفت که این اثرات تنها کوتاه مدت هستند و مربوط به نواحی و کشورهای خاصی هستند. ولی در مجموع باید گفت صنعت توریسم، در سال های اخیر شاهد رشد و شکوفایی زیادی بوده است.
 
بر اساس آمار سازمان توریسم بین المللی  میزان رشد کل صنعت توریسم در دنیا چیزی برابر با 4 درصد در 2019 بوده است که این میزان از نظر اقتصادی برابر با 1.5 میلیارد دلار می باشد. البته با وجود برخی از اتفاقاتی که در سال 2019 افتاده است، مانند برکزیت و سقوط بسیاری از هواپیماها، و همچنین رکود اقتصادی، می توان گفت که این میزان رشد می توانست از آن بیشتر هم باشند!

کشورهای فرانسه و اسپانیا، کشورهایی هستند که بیشترین میزان توریست ها را در سال 2019 به خودشان اختصاص داده اند. فرانسه در سال 2019 بیشتر از 90 میلیون توریست داشت. کشور اسپانیا هم با این که کلا 46 میلیون نفر بیشتر جمعیت ندارد، حداقل میزبان 83.9 میلیون توریست در سال 2019 بود.

کشورهایی که در بالا نامشان برده شد، کشورهای بودند که بالاترین میزان توریست را در سال 2019 داشتند. ولی کشورهایی که بالاترین میزان رشد توریست ها را در جهان دارند بیشتر مربوط به خاورمیانه هستند.


بر اساس آمار، خاورمیانه  ، با میزان رشد 8 درصد در سال 2019 بالاترین میزان رشد توریسم را دارد و بعد از آن آسیا و اقیانوسیه با میزان رشد توریسم 5 درصد قرار دارند. مسافرت های توریستی به اروپا و آفریقا هم به میزان 4 درصد افزایش پیدا کرده است و این میزان برای کشورهای واقع در قاره آفریقا به میزان تنها 2 درصد بوده است.



میزان رشد توریسم در خود کشور ایالات متحده آمریکا، منفی بوده است. یعنی آمار توریست هایی که به کشور آمریکا مهاجرت می کرده اند در سال 2019 نسبت به سال قبل به میزان 1.3 درصد کاهش داشته است. این موضوع به دلیل مشکلات جاری، سیاست های سختگیرانه ای که رییس جمهور آمریکا دونالد ترامپ برای گرفتن ویزا اتخاذ کرده است و همچنین بالا رفتن میزان دلار می باشد.


آمریکا در صنعت توریسم با رشد منفی مواجه بوده است.

اکنون به قضیه نگاهی دقیق تر می کنیم تا ببینیم که کدام کشورها بالاترین میزان رشد توریسم را در دنیا در سال جاری دارند.
سازمان توریسم برتانیا، یک لیستی از بیست کشوری که در سال 2019 دارای بالاترین میزان رشد توریسم بوده اند را ارایه کرده است.                                                                                                                                      

جالب است بدانید که کشور میانمار، بالاترین میزان رشد توریسم را در میان تمام کشورهای جهان دارد. این کشور به تنهایی شاهد رشد میزان توریسم به اندازه 40.2 درصد در سال جاری بوده است. یعنی میزان توریست هایی که امسال به این کشور مهاجرت کرده اند نسبت به سال قبلی 40.2 درصد افزایش داشته اند.


کشور میانمار با وجود هزاران مناطق دیدنی جایگاه اول توریسم را دارد.

کشوری که از نظر میزان رشد توریسم در مقام دوم است، کشور پورتوریکو است که زمانی بخشی از ایالات متحده بوده است که هم اکنون از آن جدا شده است. در سال 2017 در این کشور یک گردبادی بوجود آمد که منجر به کشته شدن حداقل 3500 نفر شد. ولی با ساخت مجدد زیرساختارها، این کشور در سال 2019 نسبت به سال 2019 به میزان 31.2 شاهد رشد توریسم بوده است.


در پورتوریکو ۳۰۰ ساحل عمومی وجود دارد که یکی از دیگری زیباتر و هیجان انگیزترند.


کشوری که از نظر میزان رشد توریسم در مقام سوم است، کشورمان ایران می باشد. این کشور نسبت به سال گذشته به میزان 27.9 درصد در صنعت توریستم رشد داشته است ولی پیش بینی می شود که این میزان دراواسط سال 2020 به دلیل وجود جو نامطلوب سیاسی، افت کند.


کشور ایران با داشتن هزاران مناطق تفریحی،مذهبی،تاریخی متعدد در رتبه سوم گردشگری و توریسم قرار دارد.


کشورهای دیگر مانند کشور ترکیه و کشور مصر نیز در سال های اخیر شاهد میزان رشد توریسم بوده اند. کشور مصر به میزان 211 درصد رشد داشته است و کشور ترکیه به میزان 14 درصد. حتی توریسم در کشورهایی مانند کشور تونس که در دولت بریتانیا اعلام کرده است که تروریسم در این کشور وجود دارد و همچنین تعداد حملات تروریستی در این کشور زیاد می باشد هم رشد داشته است.

کشورهایی مانند کشور آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان (که هرسه تایشان جزیی است لیست 20 کشور با بالاترین میزان رشد توریست هستند) برای ایجاد جاذبه های گردشگری در کشورشان پول زیادی خرج کرده اند. حتی کشورهایی مانند کشور اتیوپی هم حدودا 5 میلیارد دلار بر روی ساخت فرودگاه جدیدش خرج کرده است تا جاذبه های توریستی را افزایش دهد.


به طور کلی صنعت توریسم در دنیا در حال رشد است و آمارهای جدید نشان داده اند که این صتعت در سال 2019 نسبت به سال های گذشته به میزان حدودا 3 تا 4 درصد رشد داشته است.

این آمار نشان می دهد که سرمایه گذاری بر روی ارتقای کیفیت جاذبه های گردشگری و توریستی در کشورهای مختلف می تواند کار مفیدی باشد و کشورهای جهان باید برای افزایش جاذبه های توریستیشان سیاست گذاری های مختلفی را انجام دهند و این کشورها باید برای این که میزان توریسم را افزایش دهند، سرمایه گذاری های لازم را بکنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.