زیباترین مکانهای توریستی ترکیه را از دست ندید!

۸۲۴ بازديد


بین مسافرهای ایرانی، ترکیه همیشه مشتری‌های خودش را دارد. چندان فرقی ندارد ارز چقدر بالا و پائین برود و سفر کردن چقدر راحت‌تر یا سخت‌تر بشود، همواره افراد بسیاری هستند که بازدید از جاهای دیدنی ترکیه و گشت و گذار در مراکز خریدش از زمین و هوا خودشان را به آن‌جا می‌رسانند، اما معمولا مسافران ایرانی به مقصد شهرهای ساحلی ترکیه یا پایتخت فرهنگی آن استانبول عازم آن کشور می‌شوند. جالب است بدانید، ترکیه به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی جهان ۱۰ها شهر دیدنی و جذاب دیگر هم دارد و جاهای دیدنی ترکیه فقط به یکی دو شهر محدود نیستند.


1.آنکارا

پایتخت ترکیه آنکارا شهری بسیار مدرن است. این شهر مرکز اجتماع ساختمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و ساختمان‌های تجاری است، اما این مقدمه نباید شما را از رفتن به این شهر منصرف کند، زیرا آنکارا یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه است. این شهر دقیقا در مرکز منطقه‌ی تاریخی آناتولی قرار دارد و یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی و فرهنگی کشور تاریخی ترکیه به حساب می‌آید. این شهر معماری بسیار جذابی دارد. روزها، زندگی در آن پر جنب و جوش است و شب‌ها ریتم زندگی در آن هیجان‌انگیز و دلرباست.
بیش‌ترین تمرکز موزه‌ها در این شهر است و با سفر به آنکارا می‌توانید با گشت و گذار در موزه‌های جذاب آن در تاریخ سفر کنید. پس اگر گذرتان به آنکارا افتاد به هیچ عنوان موزه‌ی «تمدن آناتولی» را از دست ندهید.



2.مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه در سال‌های بین ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷، به دستور سلطان سلیمان، توسط معمار سنان (خواجه معمار سنان آغا) ساخته شد. این مسجد دارای چهار منار و ترکیبی از معماری اسلامی و بیزانسی است. بخش‌های مختلف مسجد سلیمانیه شامل کتابخانه، مدرسه، کاروان‌سرا، حمام، آشپزخانه و بیمارستان است. امروزه، این بنای مربوط به دوران امپراتوری عثمانی، روی تپه سوم استانبول قرار دارد. این مسجد دومین مسجد بزرگ شهر است و بهترین منظره از استانبول را به نمایش می‌گذارد.



3.مارماریس: تابلوی نقاشی در دل کوه

یکی از پرطرفدارترین و پرترافیک‌ترین تفرجگاه‌های کنار دریایی، «مارماریس» است. مارماریس با سواحل ماسه‌ای سفیدش، معماری تاریخی‌اش، آب سبز آبی و کوهستان فراخ‌اش یک تابلوی نقاشی کامل از تمامی زیبایی‌های طبیعی است. این جزیره بهشت توریست‌ها و مسافرانی است که به جست‌وجوی آرامش و فرار از روزمرگی چمدان می‌بندند و عازم سفر می‌شوند.
زندگی شبانه‌ی پر سر و صدا و هیجان‌انگیز، ورزش‌های آبی متنوع، منوی وسیع و وسوسه‌برانگیز رستوران‌ها و امکان ماجراجویی‌های نایاب؛ این‌ها همه گستره‌ی وسیعی‌اند که مارماریس سخاوتمندانه در برابر شما می‌گستراند. عازم مارماریس که شوید، می‌توانید از تورهای قایق‌رانی روی دریا برای کشف مناظر طبیعی اطراف و روستاهای سنتی که در همسایگی آن قرار دارند لذت ببرید. همچنین، سفرهای یک روزه به شهرهای اطراف، مانند دالیان، پاموکاله، افِسِس و جزیره‌ی کلئوپاترا، خاطره‌ای دل‌انگیز و فراموش نشدنی از شادی و گشت و گذار برای شما به ارمغان خواهد آورد.




4. اِفِسوس: بزرگ‌ترین شهر روم باستان
گفتیم که فرهنگ مقبره‌سازی از بدروم شروع شد و تمامی جهان گسترش پیدا کرد، اما ساکنین اولیه‌ی ترکیه کنونی هرگز اجازه ندادند در این زمینه کسی از آن‌ها پیشی بگیرد. در قرن اول میلادی، مقبره‌ی «آرتمیس» توسط آن‌ها در شهر افسس بنا شد که بعدها به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه نامگذاری شد.
افسوس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر امپراتوری روم بوده و از بهترین جاهای دیدنی ترکیه است. مردم ترکیه بسیار به این میراث باستانی خود می‌نازند و امروز از بازمانده‌های شهر قدیم بسیار خوب نگهداری می‌کنند و هرساله توریست‌های بسیاری برای دیدن آن می‌شتابند. در میان آن بازمانده‌ها تئاتر عظیمی قرار دارد، این تئاتر ماجراهای بسیاری را به خود دیده است و قطعا شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.
کتابخانه‌ی «سلسوس» هم ساختمان جذاب و عجیب دیگری‌ست. این ساختمان دوطبقه بیش از ۲ هزار طومار باستانی را در خود جای داده است. پس افسوس را حتما در لیست جاهای دیدنی که در زمان حیات باید به آن‌جا بروید، قرار دهید.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.