جاذبه‌ی برتر بهشت طبیعت دوستان«شاهرود»

۸۴۸ بازديد

یکی از چندین استانی که برای ما ایرانی‌ها تجسمی از منطقه‌ای خشک و کویری را دارد، استان سمنان است، اما باور کنید همین استان دارای شهر بسیار زیبا و سرسبزی به نام «شاهرود» می‌‌باشد.

شاهرود از هر نظر بهشتی برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به سفر به حساب می‌آید همچنین این شهر زیباترین و خنک‌ترین شهر سمنان نیز محسوب می‌شود، این شهر علاوه بر داشتن آبشار، رودخانه، چشمه و جنگل‌های سرسبز از نظر تاریخی نیز دارای آثار ارزشمندی‌ست به طوریکه لقب «شهر عارفان» را به خود اختصاص داده است. حال اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره‌ی این شهر زیبا هستید، با ما همراه باشید.


1- جنگل ابر شاهرود

شاید راه رفتن بر روی ابرها رویایی غیر قابل تحقق باشد، اما باور کنید در این جنگل همه چیز ممکن است. این جنگل که در ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به سمت آزاد شهر قرار دارد، با داشتن جنگل‌های ۴۰ میلیون ساله هیرکانی، یکی از میراث‌های طبیعی مهم ایران محسوب می‌شود.





چشمه هفت رنگ مجن

یکی از بی‌نظیر‌ترین و رنگی‌ترین چشمه‌هایی که در ایران یافت می‌شود، «چشمه‌ی مجن» است. این چشمه‌ی خاص در  ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود و در میان شکاف دره‌های شاهوار واقع شده و دارای یکی از گوگردی‌ترین آب ایران می‌باشد. جالب است بدانید چشمه‌ی دیگری در حوالی به نام چشمه‌ی مجنون وجود دارد که آب آن کاملا زلال و قابل آشامیدن است و بنا بر گفته‌ی محلی‌ها خواصی معجزه آسا دارد.




 منطقه شکار ممنوع تپال

یکی از مناطقی که متاسفانه به دست آدمی گرفتار آسیب و نقصان شده، «منطقه‌ی تپال» است. شکار بی‌رویه یکی از دلایل اصلی‌ست که باعث آن شده تا گونه‌های حیات وحش این منطقه مانند خرس قهوه‌ای، پلنگ و کیهو در خطر انقراض قرار گیرند.





 روستای رضا آباد شاهرود

این روستای کویری که در ۲۵۰ کیلومتری شهر شاهرود قرار دارد، جزو معدود روستاهایی‌ست که در آن آدرنالین بالا و آرامش صحرا را توام می‌تووان تجربه کرد. اگر هم به دنبال خرید سوغاتی هستید، بهترین انتخاب، خرید گلیم‌های دست بافت روستای «رضا آباد» است






تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.