خطرناک ترین مکان های توریستی جهان

۸۴۴ بازديد

خطرناک ترین مکان های توریستی جهان که اگر بروید، آرزو می کنید که آن جا نبودید: از آتشفشان های فعال تا شهرهایی که رادیواکتیو دارند!




در این پست قصد داریم، برخی از خطرناک ترین مکان های توریستی در دنیا را معرفی می کنیم که بسیاری از توریست ها برای ماجراجویی به آن جا می روند. این مکان ها که شامل آتش فشان های فعال و مکان های جنگی می باشند، مکان هایی هستند که در صورت رفتن به این مکان ها ممکن است خطرات زیادی شما را تهدید کند.

خطرناک ترین جاذبه های توریستی در دنیا کدام هستند؟

با این که برخی از افرادی که به عنوان توریست به نواحی مختلف سفر می کنند، می خواهند تعطیلات آرامش بخشی داشته باشند، ولی برخی از توریست ها هم دوست دارند که خودشان را در موقعیت های خطرناکی قرار دهند چون فکر می کنند این کار هیجان انگیز است. بنابراین با این که حتی برخی از دانشمندان و محققان و حتی در برخی از اوقات مقامات دولتی رفتن به برخی از نقاط توریستی را برای توریست ها خطرناک معرفی می کنند و بیان می کنند که رفتن به این مکان ها ممکن است منجر به مرگ این افراد شود، ولی باز هم تعدادی از توریست ها در سراسر دنیا برای داشتن هیجان و برای این که یک مسافرت پرماجرا و هیجان انگیز داشته باشند؛ به این مکان های مسافرت می کنند. آن ها حتی با این که می دانند که ممکن است خطراتی جانی آن ها را تهدید کنند و ممکن است در این راه کشته شوند؛ باز هم رفتن به این نواحی را انتخاب می کنند.
برخی از کوهستان ها و نواحی کوهستانی که بالا کشیدن از آن ها خیلی سخت است، مانند کوه اورست و یا کوهستان یوسمیت، به دلیل وجود خطرات مختلف، سالانه صدها توریست را به خودشان جلب می کنند. حتی برخی از آتشفشان ها نیز به این دلیل که در این نواحی خطرات زیادی وجود دارد، به نوعی جاذبه توریستی محسوب می شوند و سالانه تعداد زیادی از افراد داوطلب سفر به این نواحی می شوند.

در زیر، برخی از خطرناک ترین مناطق را که به عنوان جاذبه های توریستی در جهان مطرح شده اند را معرفی می کنیم:

1.رفتن به پامپلونای اسپانیه و فرار کردن از دست گاوها

فرار کردن از دست گاوها در اسپانیا، تفریحی است که دهه ها قدمت دارد. ولی در سال های اخیر، فعالان حقوق حیوانات به این موضوع اعتراض کرده اند و این کار را بر ضد حقوق حیوانات دانسته و محکو کرده اند. با این وجود، هنوز هم سالانه هزاران نفر در ماه جولای به خیابان های پامپلونا می ریزند تا از دست این حیوانات فرار کنند و هیجان را احساس کنند.
از سال 1910، هنگامی که این کار برای اولین بار آغاز گردید، تا کنون انجام دادن این کارها منجر به کشته شدن 15 مرگ و هزاران مجروح شده است.
اگرچه، این آمار کشته شدگان و مجروحین باعث نشد که مردم از تماشا کردن و یا شرکت کردن در این کار صرف نظر کنند.





2.جاده مرگ در بولیویا

جاده مرگ در بلیویا یکی از خطرناک ترین جاده های جهان است. این جاده که بین شهر لاپاز و شهر یونگاز در بلیویا قرار دارد، به طور 60 کیلومتر است و هر سال 25000 تن از توریستانی که به دنبال ماجراجویی می گردند، به آن جا سفر می کنند و سعی می کنند طول این جاده را بپیمایند.
به دلیل میزان بالای مرگ و میر و وجود شرایط سخت، نام این جاده جاده مرگ شده است.
وضعیت مخرب این جاده باعث می شود که به طور متوسط، سالانه 300 نفر در این جاده جان خودشان را از دست می دهند. در سال 1983، یک اتوبوسی که در حال گذشتن از این جاده بود، از این جاده به پایین دره سقوط کرد و این امر منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر از مسافران شد.
خوشبختانه در سال های اخیر به این جاده رسیدگی های زیادی شده است و این رسیدگی ها باعث شده است که میزان مرگ و میر کم شود.



3.تماشای گردبادها در اوکلاهامای آمریکا

توریست ها می توانند با راهنمای توریستی، در اوکلاهاما، به تعقیب تورنادو بپردازند.
یکی از سفرهای توریستی معروف در اوکلاهاما این امکان را برای توریست ها فراهم می کند که به تماشای گردبادها بپردازند. در این سفر توریستی، توریست ها را سوار بر یک ون می کنند و به مناطق مخصوصی می روند که در آن جا می توانند گردبادها را دنبال کنند.
توریست ها در این سفر حتی می توانند به دنبال این گردبادها هم بدوند. البته افراد متخصص در این زمینه با استفاده از تکنولوژی های مخصوص، سعی می کنند تا از آن ها محافظت کنند و به این ترتیب میزان خطرات مرگ و میر کمتر می شود.
آمارهای جغرافیایی جهانی نشان داده اند که در سال گذشته، اوکلاهاما یکی از بالاترین میزان گردبادها را داشته است و در ماه می، دو تن از توریستانی که به دنبال گردبادها به اوکالاهاما آمده بودند کشته و 29 تن از توریست ها زخمی شدند.
البته دانشمندان شرکت توریست ها و رفتنشان به این نواحی را محکوم می کنند و بر این عقیده هستند که رفتن توریست ها به این ناحیه ها باعث می شود که جاده ها پر از ترافیک شوند و بنابراین این موضوع تعادل اکوسیستم موجود در آن ناحیه را به هم می زند.





4.نیم گنبد یوسمیت در کالیفرنیا

حتی افرادی که در صخره نوردی استاد هستند هم به سختی می توانند از نیم گنبد یوسمیتی در کالیفرنیا بالا بکشند. این ناحیه، پر است از صخره ها  و سنگ هایی که بالا کشیدن از آن ها تفریبا غیر ممکن است. حتی برای فردی که در این زمینه تجربه و مهارت زیادی دارد. طول سنگ های موجود در این ناحیه که به شکل کاملا طبیعی قرار گرفته است، تقریبا 5000 فوت است که الیته 400 فوت پایانی سخت ترین بخش است چون این 400 فوت تقریبا حالت عمودی دارد و بالا کشیدن از آن تقریبا غیرممکن است. البته با این که برای افرادی که می خواهند از آن جا بالا بکشند کابل هایی نصب شده است، ولی از سال 1948 تا کنون 12 نفر در این راه مرده اند و صدها نفر زخمی شده اند.
بنابراین احتمال این که بتوانید از آن جا بالا بکشید خیلی کم است!





5.قله کوه اورست واقع در نپال
ازدحامی که به دلیل هجوم بی رویه توریست ها در سال های اخیر  به این رشته کوه برای فتح کردن قله اورست بوجود آمد هاست، تعداد مرگ و میر در   سال های اخیر به بالاتری حد خودش رسیده است
به طور کلی 300 نفر در حالی که سعی می کردند به قله برسند، در این کوهستان جان باختند. البته آخرین سالی که در آن مرگ و میری در این ناحیه اتفاق نیفتاد، سال 1977 بود که البته در آن سال تنها دو نفر توانستند این قله را فتح کنند.
همان طور که ذکر شد، بسیاری از افراد موضوع هجوم بی رویه توریست ها به این ناحیه را به عنوان عامل مهم مرگ و میر مطرح کرده اند و البته عده ای از محققان نیز وجود تنها یک راه برای بالا کشیدن از این قله را عامل اصلی مرگ و میر افراد دانسته اند. این ناحیه را به عنوان "ناحیه مرگ" می شناسند.
گروه هایی از توریست ها که به دنبال ماجراجویی هستند، می خواهند از این قله در فصل زمستان بالا بکشند، چون در این فصل شرایط آب و هوایی بسیار مشکل ساز می باشد.




6.قله های آتشفشانی در هاوایی

وجود قله های آتش فشانی در هاوایی چیز معمولی است. هاوایی به طور کلی دارای  آتشفشان فعال است. این موضوع منجر می شود که قله ای سه آتشفشان، برای توریست ها، مکانی جذاب باشد.
این توریست ها سعی می کنند با هلیکوپتر و یا با قایق، نزدیک قله های آتشفشانی شوند. تماشا کردن این قله های آتشفشانی که فعال هستند و معمولا در حال فوران می باشند، در فاصله کوتاه، برای توریست هایی که از هلیکوپتر و یا قایق استفاده می کنند بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد. البته این کار هم خطرات و ریسک های خودش را دارد. با این که میزان مرگ و میر توریست هایی که این کار را انجام می دهند کم است، ولی میزان لطمات و جراحت ها و سوختگی های حاصل از فوران گدازه های آتش فشان بالا است. در یکی از سفرهای قایقی سال 2018، به دلیل اصابت بخشی از گدازه های آتش فشانی، 23 نفر مجروح شدند.
همچنین سال گذشته یکی از توریست ها تصادفا به میزان 70 فوت در یکی از این آتش فشان ها در هاوایی سقوط کرد و این موضوع منجر به زخمی شدن او گردید.



7.چرنوبیل، اوکراین

چرنوبیل هنوز هم یکی از خطرناک ترین مناطق جهان است. این موضوع به دلیل وجود میزان بالای تشعشعی است که به دلیل تغییرات هسته ای که در سال 1986 در این منطقه انجام گرفته است می باشد. این منطقه بسیار خطرناک است و برای انسان کشنده می باشد.
با وجود تمام این موضوعات، ولی باز هم توریست ها از نواحی مختلف در برخی از بخش های این منطقه رفت و آمده می کنند. البته توریست هایی که در این مناطق رفت و آمد می کنند باید راهنما داشته باشند و در برخی از مناطق (مناطقی که در این مناطق میزان تشعشع رادیواکتیو کمتر از حد مجاز باشد) به توریست ها اجازه داده می شوند که در این مناطق رفت و آمد کنند.
در سال 1986، تغییرات هسته ای، بر طبق گفته مقامات آن منطقه، منجر به کشته شدن 31 نفر شد. البته بسیاری از افراد فکر می کنند که مرگ هزاران نفر ممکن است به دلیل وجود اثرات بعدی تشعشعی در آن منطقه بوده باشد.




 8.عراق
یکی از مکان هایی که برای سفر بسیار بحرانی است؛ عراق است. بیشتر مناطق عراق برای توریست ها مشکل ساز می باشد. ولی با این وجود شما می توانید در جای جای این کشور توریست پیدا کنید.
با وجود هشدارهایی که دولت به توریست ها داده است که از سفرهای توریستی به عراق صرف نظر کنند، ولی باز هم برخی از توریست ها برای هیجان بیشتر، به این کشور سفر می کنند. این کشور در یک جنگ خطرناک علیه داعش قرار دارد و بنابراین سازمان های جهانی توریسم، از رفتن توریست ها به این ناحیه جلوگیری می کنند. ولی همان طور که گفته شد، سالانه تعداد زیادی از توریست ها به این نواحی سفر می کنند.
البته بازدیدی که توریست ها از این نواحی می کنند، بیشتر به همراه راهنما صورت می پذیرد و معمولا این گونه بازدیدها و سفرهای توریستی، بسیار هزینه بر می باشد. همچنین برای برقراری امنیت در این مکان ها، تعداد زیادی بادی گارد و افراد مجرب و کارآزموده جنگی در این نواحی قرار داده شده است تا در صورتی که مشکلی ایجاد شد، بتوانند از توریست ها بر علیه خطراتی که ممکن است بوجود آمده باشد دفاع کنند.
میزان مرگ و میر افراد به دلیل اقدامات خصمانه داعش در این کشور بسیار بالا می باشد. در یکی از وب سایت های غیررسمی، اعلام شده است که از سال 2013 تا کنون، تقریبا 207000 نفر به دلیل جنگ با داعش در این کشور کشته شده اند. از این میزان تقریبا 81000 نفر افراد مسلح بوده اند.
البته توریست های غیرآمریکایی باید نسبت به مشکلاتی که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد هم آگاه باشند. به عنوان مثال ممکن است به دلیل مسافرت به عراق، اگر خواستند به آمریکا بروند، از ESTA محروم شوند.




9.آبشار ویکتوریا در زامبیا

آبشار ویکتوریا یکی از مناطق خطرناک توریستی است ولی با این وجود سالانه تعداد زیادی توریست از این منطقه دیدن می کنند. به آبشار ویکتوریا، دریاچه شیطان گفته می شود. آبشار ویکتوریا یکی از عجایب طبیعی جهان است و همچنین یکی از بزرگترین آبشارها هم به حساب می آید.
توریست هایی که وارد این منطقه می شوند و به دریاچه شیطان می روند، سعی می کنند تا از آن عکسبرداری کنند.
با این که در این آبشار تا کنون هیچ گونه مرگی اتفاق نیفتاده است، ولی تنها در ماه های آگوست و ژانویه می توان از این آبشار دیدن گرد. چون در زمانی غیر از این زمان میزان آب به اندازه کافی پایین می آید که باعث می شود که این دریاچه تبدیل به دریاچه ای از سنگ ها می شود و بنابراین این مکان تبدیل به یک مکان فوق العاده خطرناک می شود. ولی در ماه آگوست تا ژانویه این مکان برای آبتنی بسیار مناسب است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.