جاهای دیدنی تهران را میشناسید؟

۸۲۵ بازديد

باور کنید جاهای دیدنی تهران فقط برج آزادی و برج میلاد نیست. تهران شهری با قدمت زیاد است که از نظر تاریخی میتواند بسیاری از نیازهای گردشگری را رفع کند. در هنگام سفر به این شهر وقت خود را فقط به گشت و گذار در بازار نگذرانید و از جاذبه های آن دیدن کنید و لذت ببرید.

تهران، شهر هزار توی هزار دالان که خواسته یا ناخواسته پذیرای بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت ثابت است. ۳ میلیون نفر هم از شهرستان های اطراف تهران مانند کرج، شهریار، رباط کریم، ورامین و قلعه حسن خان به آن می آیند و روزانه بیش از ۵۰۰ هزار مسافر به صورت میانگین وارد آن می شوند. چند درصد از این جمعیت از جاهای دیدنی تهران بازدید میکنند؟


۱- مجموعه برج آزادی

برج آزادی که در زمان خود شهیاد نام داشت خیلی زود نماد دروازه گونه تهران و ترجمان معمارانه ایران مدرن شد، این بنا اکنون سی و شش ساله است و نماد انقلاب اسلامی تلقی می شود.







2- عمارت مسعودیه، بهارستان

عمارت مسعودیه یکی از بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجار است که پنج عمارت بزرگ دارد و در سال ۱۳۷۷ به ثبت آثار ملی رسیده است. عمارت مسعودیه به همراه باغ نگارستان، باغ لاله‌زار و باغ سردار ایروانی یکی از اماکنی است که در محدودۀ شمال حصار شاه طهماسبی تهران در عصر ناصری بنا شده و همچنان که خصوصیات باغ‌های ایرانی را داراست با نقش‌مایه‌ها و عناصری از معماری فرنگی مزین شده است.







3.باغ موزه نگارستان، بهارستان




4- مدرسه دارالفنون، ناصرخسرو



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.