معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی ایران2

۸۸۸ بازديد
معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی ایران2

قسمت دوم:شیراز نگین شهرهای توریستی ایران
شهرهای توریستی ایرانمسجد نصیرالملک، شیراز
نام شهر شیراز شهر شعر و شکوفه در لیست شهرهای توریستی ایران خودنمایی می‌کند. بسیار بعید است که توریستی به ایران سفر داشته باشد و از شهر شیراز دیدن نکند. استان فارس از استان‌های جنوبی کشور است که به دلیل وجود جاذبه‌های متعدد تاریخی، طبیعی و مذهبی همواره یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی بوده است. از جاذبه‌های توریستی شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • شاه‌چراغ؛ آرامگاه احمد بن موسی بن جعفر (ع)، برادر بزرگوار امام رضا (ع) در شیراز است که به سومین حرم اهل بیت در ایران شهرت یافته است.
  • حافظه؛ آرامگاه خواجه شمس‌الدین محمد بن بها‌ءالدین حافظ شیرازی معروف به لسان الغیب، شاعر بزرگ سده‌ی هشتم، یکی از مشهورترین مکان‌های تاریخی شهر شیراز است. فال حافظ یکی از مواردی است که باعث شده تا ایرانی به خواجه شیراز علاقه داشته باشد.
  • سعدیه، آرامگاه ابو محمد مُصلح‌الدین بن عبدالله، ملقب به استاد سخن و شیخ اجل، محل زندگی و دفن سعدی شاعر بزرگ ایرانی است. آرامگاه سعدی در انتهای خیابان بوستان قرار دارد.
  • باغ دلگشا، یکی از باغ‌های تاریخی شیراز است که پیشینه‌ی آن به دوران پیش از اسلام و زمان فرمانروایی ساسانیان می‌رسد و نخستین کلاه فرنگی ایران در این باغ به ثبت رسیده است.
  • باغ نظر، عمارت کلاه فرنگی، آرامگاه وکیل یا باغ حکومتی نام یکی از ابنیه‌ی تاریخی دوره‌ی زندیه در شیراز است. این بنا یک عمارت هشت ضلعی است که کریم خان زند در میان باغ نظر شیراز ساخت.
  • مجموعه‌ی قوام در دوره‌ی قاجار و بین سال‌های ۱۲۵۷ تا ۱۲۶۷ تکمیل شد. این مجموعه شامل یک حمام گچینه، حسینیه‌ی قوام، مکتب‌خانه‌ی قوام، اندرونی قوام (خانه‌ی زینت الملک)، دیوان‌خانه، حمام اختصاصی و اصطبل و زنجیرخانه بود که تعدادی از آن‌ها اکنون از بین رفته‌اند.
  • مسجد نصیرالملک یکی از مساجد قدیمی شیراز است که در کوچه‌ی نصیر الملک محله‌ی گود عربان واقع در جنوب خیابان لطفعلی خان زند و در نزدیکی شاه‌چراغ قرار دارد. پیشینه‌ی این مسجد به دوران قاجار و سال ۱۲۹۳ می‌رسد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.