12 راز ایران از دیدگاه توریستهای خارجی قسمت سوم

۱,۰۰۳ بازديد
12 راز ایران از دیدگاه توریستهای خارجی قسمت سوم

7.کشوری فراتر از بیابان های بی آب و علف


اگر فکر می کنید که ایران کشوری است که تنها از بیابان های خشک تشکیل شده سخت در اشتباه هستید و لازم است دوباره فکر کنید. ایران دارای ده ها کوهستان برفگیر و مرتفع است. تنها در فاصله چند کیلومتری از تهران شما می توانید پیست های اسکی متعددی را بیابید.

دوتا از اصلی ترین پیست های اسکی ایران شامل دیزین و شمشک می شود. دیزین بزرگ ترین پیست ایران با ارتفاع نزدیک به 8700 فیت (2650 متر) می شود یعنی ارتفاعی بلندتر از بزرگ ترین پیست اسکی اروپا، از سوی دیگر شمشک اگرچه ارتفاعی کمتر دارد و کوچک تر است اما ویژگی های خاصی دارد که آن را برای اسنوبرد و اسکی بازان حرفه ای جذاب می کند. در هر صورت اگرچه این پیست ها امکاناتی در حد تفریحگاه های اروپایی ندارند اما به هر حال در نوع خود مکان های جالب و قابل توجهی هستند. 

8. کشور مورد علاقه یوزپلنگ ها

چندین و چند دشت و بیابان بکر در ایران وجود دارد. در حقیقت بیابان های وسیع ایران تنها زیستگاه باقی مانده یوزپلنگ آسیایی است. این گونه اندکی بیش از نوع آفریقایی اش در معرض انقراض قرار دارد و برآورد شده است که تنها حدود 50 قلاده از این گونه در ایران زندگی می کنند.

9. ادویه های خاص ایرانی

ایران بزرگ ترین صادر کننده خاویار به عنوان گران ترین ماده غذایی در جهان است. خاویار الماس به عنوان نوع گران آن که کیلویی 31 هزار دلار به فروش می رسد از ایران به تمامی نقاط دنیا صادر می شود. از سوی دیگر ایران دارای پیشینه ای چندین هزار ساله در تولید نوع گرانی از ادویه به نام زعفران است. ادویه ای که چیزی در حدود گرمی 40 یورو قیمت دارد و حتی از طلا گران تر است!

سفر به مزارع زعفران و دیدن برداشت گل های بنفش زعفران که معمولا از اواخر اکتبر تا نوامبر صورت می گیرد می تواند بسیار جذاب باشد اما در صورتی که قادر به این سفر نیستید می توانید در همان آجیل فروشی ها این طلای قرمز را بخرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.