کسب دانش_مسافران تفریحی_سفر به فرانسه

۱,۰۹۰ بازديد

سده چهارده تا هفده، زمانی بود که بیشتر مسافرت ها با هدف کسب دانش و تجربه آموزی صورت گرفت. در انگلستان، ملکه الیزابت اول مسافرت هایی را به دیگر مناطق ترتیب داد تا نمایندگان خارجی را برای کشور تربیت کند. او همچنین اقدام به ایجاد دانشگاههایی مانند آکسفورد و کمبریج در انگلستان و سالامانکا در اسپانیا به همراه بورس تحصیلی برای دانشجویان نمود.

پس از گذشت مدتی، همین گروه های مسافرتی دارای ساختار و سازمانی منظم گردیدند و به نام " گراند تور " معروف شدند. این گروه ها از نیمه ی سده س هفده تا نیمه ی سده ی نوزده به کار خود ادامه دادند و بیشتر اعضای آنها که از طبقه ی بالای اجتماع بودند برای کسب دانش و تجربیات جدید راهی مسافرت هایی می شدند. گراند تور یک راهنمای سفر نیز داشت که در سال ۱۷۷۸ توسط توماس نوگنت تهیه شد و به عنوان پرفروش ترین کتاب مطرح گردید.

با نگاهی به تاریخ متوجه می شویم که سیر و سیاحت برای استراحت و تفریح از اوایل قرن شانزدهم شکل جدی به خود گرفته و مردم را برای بازدید از شهرهای بزرگ و معروف دنیا ترغیب نموده است.
سوابق تاریخی و معروفیت شهرها و جاذبه‌های مختلف از انگیزه های سفر نخستین مسافران تفریحی بود. در قرن هفدهم هجوم مسافران به فرانسه موجب شد تا شخصی به نام سن موریس  در سال ۱۶۷۲ نشریه‌ای به نام راهنمای سفر به فرانسه را منتشر کند. مردم کشورهای آلمان، لهستان، دانمارک، سوئد، هلند و انگلیس با استفاده از همین راهنما راهی فرانسه می شدند.

مطالب خوبی رو به اشتراک گذاشتید

ممنون

پاسخ مدير:
شنبه ۲۸ دی ۹۸, ۱۲:۳۵

سپاس از حسن توجه تان laughing

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.